Gilles Vermeulen
creative developer
AI Witness Report
Concept, AI
AI Witness Report is een project waarbij ik experimenteer met AI image generation tools zoals Stable Diffusion. Het project beantwoordt de hypothetische vraag: "Als een robotfoto zeer accuraat was... hoe zou de persoon er dan in het echt uitzien?".
Je ziet de resultaten op de website van AI Witness Report
of via de @ai.witness.support
Instagram,
TikTok en
YouTube accounts.
Concept & uitvoering
MezelfKetnet Fotofabriek
Development
Ketnet lanceerde een nieuwe versie van hun website en hun app, en daar hoorde ook een nieuwe versie van hun populaire Fotofabriek spel bij.
De nieuwe versie van Fotofabriek werd met HTML en Javascript gemaakt, waardoor het eenvoudig op meerdere platformen gelanceerd kon worden. Zo kun je Fotofabriek in je browser spelen, maar ook via de Android en iOS apps van Ketnet.
Het spel heeft ook een gebruiksvriendelijke backoffice. Deze werd gebouwd in Drupal.
Design
Kay AertsDevelopment
MezelfComon Gent
Development
Comon wil samen met de Gentenaren het leven net ietsje beter maken. Via rondetafelgesprekken en brainstormsessies, willen ze achterhalen wat de Gentenaar belangrijk vindt, en hoe ze dit kunnen bereiken.
We creëerden een Drupal website waar ze hun uitdagingen, evenementen en verhalen kwijt kunnen, maar waar bezoekers ook input kunnen geven en hun stem kunnen laten horen.
Design
Kay AertsDevelopment
Bregt Vanbilsen & mezelfScooore Super League
Development
De Scooore Super League is een rebranding van de hoogste afdeling in het Belgische vrouwenvoetbal. We ontwikkelden de daarbijhorende website in Drupal.
De site wordt gevoedt met data uit een externe API.
Design
Kay AertsDevelopment
Bregt Vanbilsen & mezelfBoeva the game
Concept, Design, Development, Animatie
William Boeva creëerde samen met Ketnet een programma over videogames, genaamd "Boeva & the games". Ketnet vroeg ons om een bijpassende game te ontwikkelen, waarin de speler kennis zou maken met een breed gamma aan speltypes en gaming-tijdperken. Het resultaat is "Boeva the Game": een ode aan videogames, gemaakt in HTML5 en speelbaar op elk modern toestel, van desktop tot mobiel.
Concept
Ketnet & mezelfDesign
Kay Aerts & mezelfDevelopment
Bregt Vanbilsen & mezelfAnimatie
Bregt Vanbilsen & mezelfKaatje van Ketnet
Development, Animatie
Sinds 2011 ben ik nauw betrokken bij de ontwikkeling van Kaatje's digitale wereld. Tijdens dit traject heb ik een belangrijke rol gespeeld in het bouwen van de fundamenten en het merendeel van de uiteenlopende spelletjes.
Je kunt Kaatje in actie zien in je browser of op je tablet, via de "Kaatje van Ketnet" app (Android, iOS) of de "Ketnet Jr" app (Android, iOS).
Concept
Ketnet, Pascal Vermeersch & Pure CommunicationDesign
Pascal VermeerschDevelopment
Bregt Vanbilsen & mezelfAnimatie
Bregt Vanbilsen & mezelfHBvL
Staar Waars
Concept, Design, Development, Animatie
In 2015 introduceerde Disney een nieuw hoofdstuk in de Star Wars saga. Ter ere van deze heuglijke gebeurtenis, wilde Het Belang van Limburg een Star Wars actie met een Limburgse twist op poten zetten. Het resultaat is een interactieve Darth Vader kloon, die alles uitspreekt wat je hem voorzegt.
Ik zorgde onder andere voor het ontwerp en de uitwerking van het 3D model, alsook de code, animaties en koppeling met de externe text-to-speech service.
Concept
Het Belang van Limburg & mezelfDesign
Kay Aerts & mezelfDevelopment
MezelfAnimatie
MezelfInteractieve Fictie
Concept, Design, Development
Ketnet wil innoveren en wij doen daar graag aan mee. Zo ook toen ze als één van de eerste Belgische zenders interactieve fictie wilden creëren. Ze kwamen naar ons met een vraag: hoe maken we een interactieve aflevering voor onze populaire reeks "De Regel van 3S"?
Als antwoord ontwikkelden we een framework waarmee we de kijker volledig kunnen onderdompelem in de fictie. Zo moet men niet alleen over het lot van de personages beslissen, maar tevens snelheid en behendigheid gebruiken om interactieve segmenten tot een goed einde te brengen. Probeer het zelf maar eens in je browser of zoek naar "Regel het voor Dries: de kunstroof" in de Ketnet app!
Omdat dit nieuw terrein was voor de programmamakers, heb ik hen tevens begeleid met het schrijven van het script en bij de opnames van enkele actiescènes.
Concept
Ketnet, Bregt Vanbilsen & mezelfDesign
Kay Aerts & mezelfDevelopment
MezelfPhilippaerts
Development, Animatie
De familie Philippaerts is alom gekend door hun indrukwekkende prestaties in de wereld van de paardensport. Via subtiele animaties in de Drupal website die we voor hen creëerden, probeerden we de elegantie van hun paarden te reflecteren.
Design
Kay AertsDevelopment
MezelfAnimaties
Mezelf